• in näherer Zukunft werden für die großen Hordes Fraktionen die 0er Warlocks kommen.

    Das Äquivalent zu den Warmachine 0er Caster.


    Der Auftakt macht kein geringerer als Barnabas the Conquepage5.de/index.php?attachment/4470/rer


    Barnabas the Conqueror

    Minions Gatorman Solo

    Barnabas 0

    SPD STR MAT RAT DEF ARM CMD FUR

    6 9 7 3 13 17 8 4

    FA: C

    Point Cost: 5

    Base Size: Medium

    Damage: 8

    Minion – This model will work for Circle, Skorne, and Trollbloods.

    Barnabas 0

    Amphibious

    Tough

    Blood-Quenched – This model gains a cumulative +1 STR and ARM for each enemy model it destroys with a melee attack during its activation. This bonus lasts for one round.

    Field Marshal [Blood-Quenched] – Warbeasts in this model’s battlegroup gain Blood-Quenched.

    Gatorman Warlock – This model can have only Minion Gatorman warbeasts in its battlegroup.

    Lesser Warlock – This model is not a warlock but has the following warlock special rules: Battlegroup Commander, Fury Manipulation, Healing, Spellcaster, and Transferring Damage. This model must have at least one warbeast in its battlegroup at the start of the game.

    Relentless Charge – While advancing as part of a charge, this model gains Pathfinder XICONX.

    Henchmen [Gatorman Posse] – Choose one friendly Gatorman Posse unit at the beginning of the game to be Henchmen. The chosen unit gains +1 SPD and MAT and Relentless Charge.

    Weapons

    Sawtooth Axe [1x]

    Melee Rng: 1 POW: 5 P+S: 14

    Damage Type: Magical

    Shield of the Conquered [1x]

    Melee Rng: 0.5 POW: 3 P+S: 12

    Damage Type: Magical

    Shield

    Bite [1x]

    Melee Rng: 0.5 POW: 5 P+S: 14

    Spells Cost RNG AOE POW DUR OFF

    Battle Host 2 Self Ctrl – UP No

    Warbeasts in the spellcaster’s battlegroup beginning their activations in its control range gain +2˝ movement when advancing as part of their Normal Movement. The spellcaster gains +2 ARM while one or more warbeasts in its battlegroup are within 3˝ of it.

    Murderous Intent 2 Self Ctrl – RND No

    While in the spellcaster’s control range, models in this model’s battlegroup gain Murderous for one round. (A model with Murderous gains an additional die on melee attack rolls against warrior models.)

    Barnabas has a much more distinct focus on gatormen in this incarnation. His Henchmen rule is intended to focus on the core of his early time some 200 years ago, that of leading the gatormen as a united force. Essentially, this posse are the elites who fought by his side during the bloody carnage while forging the Blindwater. +1 SPD and MAT makes the posse match Barnabas’ own statistics, and the fact that they gain Relentless Charge means he can take over for a gatorman witch doctor quite well.


    Der Link für alles weitere:

    https://home.privateerpress.co…s-barnabas-the-conquerer/


    Persönliche Meinung:

    Alter Falter 😅.Das Modell ist mmn eine 11 von 10.

    Macht unglaublich viel mehr her als die 1er Version und finde ich etwas besser als Barny2.


    Von den Regeln her macht er so ziemlich für jeden was.

    Man bekommt halt eine gute Posse Unit mal so neben bei.

    Und seine marshall und seine Spells supporten halt seine Beasts.

  • Über den Kollegen hatten wir gestern Abend schon in unserer WhatsApp Gruppe geschnackt.

    Erster Eindruck von jemanden war das komplette Gegenteil deiner Einschätzung :D


    Meine Meinung liegt irgendwo dazwischen. Weil es halt "nur" Fury 4 sind und er keine riesigen Def mechaniken hat, will man da nicht viel mehr als 1 Beast dran hängen.

    (Behaupte ich einfach mal so)


    Aber ja. Spells sind cool. Field Marshall ist cool. Kleiner Buff für die Krokos - cool.

  • Glaube auch, dass der nicht viel den Tisch sehen wird. Die Blindwater Theme wird dadurch auch nicht wieder spielbar. Leider verschenktes Potenzial.

  • Glaube auch, dass der nicht viel den Tisch sehen wird. Die Blindwater Theme wird dadurch auch nicht wieder spielbar. Leider verschenktes Potenzial.

    Wir lesen aber schon die gleichen Regeln oder? Also ich sehe den in jeder Rask Liste zB mit einem Swamp Horror. 15 Zoll Threat mit +6 Pow, Murderous und Overtake und Blood Quenged klingt für mich absolut übel. Wenn er ein paar Warriors killt steht er eventuell mit Arm 20 Impervious Flesh da.

  • Die Frage ist halt zum einen, was man dafür aus der Rask Liste streicht und auch nicht zu vergessen:

    Der Swamp Horror klingt nice an dem keine Frage. Aber er hat trotzdem nur 8" Control und der Swamp Horror hat nun mal leider kein Long Leash =/.

    Wenn du den Barny soweit vorne hinstellst, dass der Horror nicht beim overtaken aus Versehen out of Controller geht, stirbt halt einfach der Barny, weil der dort mit ziemlicher Sicherheit nicht +2 Arm bekommen wird.


    Bei Maelok hat er wiederum das Problem, dass Maelok eigentlich wegen seinem Fieldmarshall alles in seiner eigenen BG haben will.

  • Warum nicht bei Maelok mit Boneswarm? Dann ist das Biest untot für den Feat und er kriegt +2 ARM von Maelok.

    Mmn fast richtig. Ich seh den auch bei Maelok.

    Abgesehen davon, dass die Maelok Liste im aktuellen Meta gar nicht verkehrt ist, steht der Typ jede Runde mit Arm 25 (Feat 27) rum und stirbt nicht, weil er nichts weiter machen muss, als den Upkeap zu halten und den Snapper Animus zu casten.

    ( 17 Base + Shield 2 + Animus 2 + Battle Host 2 + Maelok Spell 2)

  • Mmn fast richtig. Ich seh den auch bei Maelok.

    Abgesehen davon, dass die Maelok Liste im aktuellen Meta gar nicht verkehrt ist, steht der Typ jede Runde mit Arm 25 (Feat 27) rum und stirbt nicht, weil er nichts weiter machen muss, als den Upkeap zu halten und den Snapper Animus zu casten.

    ( 17 Base + Shield 2 + Animus 2 + Battle Host 2 + Maelok Spell 2)

    Danke. Du sprichst mir aus der Seele. Ich spiele aktuell gerne Maelok und mit der Liste geht auch was. Würde Barny0 genauso einsetzen. Die Rask-Variante finde ich auch solide. Ich denke man muss das halt austesten.

  • Hier mal die Stats: https://home.privateerpress.co…-makeda-of-house-balaash/

    Makeda of House Balaash

    Skorne Solo

    Makeda 0

    SPD STR MAT RAT DEF ARM CMD FUR

    -6 ---6---- 6 ---4 ----14 -16---- 7---- 4

    FA: C

    Point Cost: 4

    Base Size: Small

    Damage: 5

    Makeda 0

    Lesser Warlock – This model is not a warlock but has the following warlock special rules: Battlegroup Commander, Fury Manipulation, Healing, Spellcaster, and Transferring Damage. This model must have at least one warbeast in its battlegroup at the start of the game.

    Hero of the People – When this model destroys one or more enemy models with a melee attack during its unit’s activation, other friendly warrior models gain +2 to their attack rolls while in this model’s command range. Hero of the People lasts for one turn.

    Sacrificial Pawn [Warrior] – When this model is directly hit by an enemy ranged attack, you can have one friendly, non-incorporeal friendly Warrior model within 3˝ of it directly hit instead. That model is automatically hit and suffers all damage and effects.

    Understudy – While a friendly Faction warlock is in this model’s command range, this model can use the warlock’s current MAT in place of its own.

    Weapons

    The Teeth of Vaactash [1x]

    Melee Rng: 2 POW: 5 P+S: 11

    Damage Type: Magical

    Weapon Master

    Spells Cost RNG AOE POW DUR OFF

    Flashing Blade 1 Self – – – No

    The spellcaster immediately makes one basic attack with one of its melee weapons against each enemy model in its LOS that is in the weapon’s melee range. These attacks are simultaneous.

    Celerity 2 6 – – UP No

    Target friendly Faction warrior model/unit gains +1 DEF. Additionally, affected models gain +2 movement when advancing as part of their Normal Movement.

  • Makeda of House Balaash

    Skorne Solo

    Makeda 0

    SPD STR MAT RAT DEF ARM CMD FUR

    6 6 6 4 14 16 7 4

    FA: C

    Point Cost: 4

    Base Size: Small

    Damage: 5

    Makeda 0

    Lesser Warlock – This model is not a warlock but has the following warlock special rules: Battlegroup Commander, Fury Manipulation, Healing, Spellcaster, and Transferring Damage. This model must have at least one warbeast in its battlegroup at the start of the game.

    Hero of the People – When this model destroys one or more enemy models with a melee attack during its unit’s activation, other friendly warrior models gain +2 to their attack rolls while in this model’s command range. Hero of the People lasts for one turn.

    Sacrificial Pawn [Warrior] – When this model is directly hit by an enemy ranged attack, you can have one friendly, non-incorporeal friendly Warrior model within 3˝ of it directly hit instead. That model is automatically hit and suffers all damage and effects.

    Understudy – While a friendly Faction warlock is in this model’s command range, this model can use the warlock’s current MAT in place of its own.

    Weapons

    The Teeth of Vaactash [1x]

    Melee Rng: 2 POW: 5 P+S: 11

    Damage Type: Magical

    Weapon Master

    Spells Cost RNG AOE POW DUR OFF

    Flashing Blade 1 Self – – – No

    The spellcaster immediately makes one basic attack with one of its melee weapons against each enemy model in its LOS that is in the weapon’s melee range. These attacks are simultaneous.

    Celerity 2 6 – – UP No

    Target friendly Faction warrior model/unit gains +1 DEF. Additionally, affected models gain +2 movement when advancing as part of their Normal Movement


    Screenshot_20210819-210915_Facebook.jpg


    HORDES 0 Level Warlocks: Thagrosh Hellborne - Privateer Press
    by Faye Reppas Leading up to the release of five early iterations of some of the most powerful warlocks in Immoren, we’re showcasing each of the rule sets…
    home.privateerpress.com

  • Was haltet ihr von Makeda 0? Auf dem Papier liest sie sich solide aber der Flash bleibt irgendwie aus, wird schwer die 4 Punkte in die Liste zu quetschen

    Auf den ersten Blick und als Non-Skorne-Spieler finde ich sie gut. +1 Def und +2 Mov für eine Warrioreinheit als Upkeep, wer mag das nicht? Xerxis1 mit Cataphrakt Cetrati die dann 11 Zoll threaten und dann im Schildwall mit 12/20 vor der gegnerischen Armee stehen. Das kann sich sehen lassen.

    Und sie selbst kann sich mit Xerxis in eine 15-Zoll-One-Way-Missle verwandeln, die am Zielort dann Mat 8 mit 4 P+S 18 Attacken hat. Das kann schon mal den ein oder anderen Warcaster/-lock ganz plötzlich das Leben kosten.

  • Der gute Madrak 0 kam gestern schon raus.


    Ich vermute weil Donnerstag ein Faye ein großen Insider rausbringen möchte.


    Jetzt zu Madrak0:



    HORDES 0 Level Warlocks: Madrak Ironhide, Champion of the

    Madrak0-361x400.png


    Madrak Ironhide, Champion of the Kriels


    Trollblood Trollkin Champion Solo

    Madrak 0


    SPD STR MAT RAT DEF ARM CMD FUR

    6 8 7 6 13 17 9 4

    FA: C

    Point Cost: 5

    Base Size: Medium

    Damage: 8

    Mastermind [Trollkin Warlock] – This model can be included in any army that includes a Trollkin Warlock model, regardless of theme force restrictions. This model cannot be included in any army that doesn’t also include a Trollkin Warlock model.

    Madrak 0

    Tough

    Lesser Warlock – This model is not a warlock but has the following warlock special rules: Battlegroup Commander, Fury Manipulation, Healing, Spellcaster, and Transferring Damage. This model must have at least one warbeast in its battlegroup at the start of the game.

    Henchmen [Troll Axer and Troll Impaler] – Choose one friendly Troll Axer and one friendly Troll Impaler in this model’s battlegroup at the beginning of the game to be Henchmen. The chosen models gain +1 MAT, RAT, and Life Link. (Once per turn, a model with Life Link can have damage transferred to it without spending fury.)

    Relentless Charge – While advancing as part of a charge, this model gains Pathfinder.

    Righteous Vengeance – If one or more friendly Faction warrior models were destroyed or removed from play by enemy attacks while within 5˝ of this model during the last round, during your Maintenance Phase this model can advance up to 3˝ and make one basic melee attack.

    Weapons

    Stoneshard [1x]

    Melee Rng: 1 POW: 6 P+S: 14

    Damage Type: Magical

    Krielstone Echo – When this model hits an enemy model with an attack with this weapon, for one round friendly Faction models gain +2 ARM while within 4˝ of this model.

    Spells Cost RNG AOE POW DUR OFF

    Bracer 2 6 – – UP No

    Target warbeast in the spellcaster’s battlegroup gains +2 ARM. The affected model and any friendly models B2B with it cannot become knocked down, cannot be pushed, and cannot be moved by a slam.

    Jackhammer 1 6 – – – No

    Target model in the spellcaster’s battlegroup immediately makes one basic melee attack.

  • Diesmal die 0er Version von Krueger.


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    Krueger the Stormseer

    Circle Blackclad Solo

    Krueger 0

    SPD STR MAT RAT DEF ARM CMD FUR

    6 5 5 6 14 14 8 4

    FA: C

    Point Cost: 5

    Base Size: Small

    Damage: 5

    Krueger 0

    Immunity: Electricity

    Pathfinder

    Lesser Warlock – This model is not a warlock but has the following warlock special rules: Battlegroup Commander, Fury Manipulation, Healing, Spellcaster, and Transferring Damage. This model must have at least one warbeast in its battlegroup at the start of the game.

    Bleed Power – At the beginning of this model’s activation, it gains 1 fury point for each friendly Faction construct model within 3 ˝ of this model up to its FURY.

    Lifeline – Once per turn, this model can transfer damage to a friendly Faction warbeast within its control range without spending fury.

    Weapons

    Lightning Blast [1x]

    Ranged Rng: 10 ROF: 1 AOE: 3 POW: *

    Damage Type: Electricity

    Damage Type: Magical

    Electric Field – Models in the AOE are hit and suffer a POW 10 electrical damage roll. This attack’s AOE is a hazard that remains in play for one round. Models entering or ending their activations in the AOE suffer a POW 10 electrical damage roll.

    Reload [1] – This model can spend fury points to make up to two additional ranged attacks with this weapon during its Combat Action.

    Lightning Spear [1x]

    Melee Rng: 2 POW: 7 P+S: 12

    Damage Type: Magical

    Spells Cost RNG AOE POW DUR OFF

    Fleeting Storm 2 Ctrl 3 – RND No

    Place a 3˝ AOE cloud effect anywhere completely within the spellcaster’s control range where it does not touch another cloud effect. Range attacks targeting models completely within the AOE suffer -3 RNG.

    Lightning Blade 2 6 – – UP No

    Target friendly Faction living warbeast gains Immunity: Electricity. Affected models’ melee weapons become RNG 2 and gain +2 POW.





    Krueger0.png

  • Moinsen,


    finde das Modell was die Details angeht gut, gefällt mir optisch, anscheinend werden die neuen Minis echt detailreicher und nicht mehr von 1970.

  • Ein Dmg Buff ist ein Must have?! Mit meinen Cygnar-Augen sieht es bei Circle immer so aus, dass die Viecher ständig mit +4 oder +6 Pow haben und 6 Attacken. Steht es auf einmal so schlecht um die Waldmenschen?

    Ich spiele jetzt aber auch keine Turniere sondern nur so 90% ausgemaxte Listen.

  • Ein Dmg Buff ist ein Must have?! Mit meinen Cygnar-Augen sieht es bei Circle immer so aus, dass die Viecher ständig mit +4 oder +6 Pow haben und 6 Attacken. Steht es auf einmal so schlecht um die Waldmenschen?

    Ich spiele jetzt aber auch keine Turniere sondern nur so 90% ausgemaxte Listen.

    Also Circle heult normalerweise extrem rum weil sie immer Primal "brauchen".


    Tanith und kromak2 haben ansonsten nen dmg Buff und dann wird düster glaube ich. Klar man kann inzwischen den Hermit mitnehmen, aber sonst wird eben schwer.

    Ich denke es wirkt oft so krass weil die warpwolves noch +2stk warpen können. Die fehlt aber sonst weil die dann mit pow 14 daher kommen...


    Ich glaube der Gute macht Living Beasts endlich gut spielbar.


    Noch eine Sache die mir gefällt: er ist nicht in dev host. In Bones kann man ihn nehmen verliert aber den wichtigen dmg Buff.

    Damit werden die anderen themes mal etwas gepusht!

  • Dev Host wäre die einzige Liste gewesen, die ihn hätte gebrauchen können. Deshalb ärgert es mich sehr, dass er ausgerechnet da nicht gespielt werden darf.

    Wenn sie im kommenden Dynamic Update endlich mal Wild Hunt komplett überarbeiten, kann man über den vielleicht nochmal reden.

  • Sowas wie das Storm Division Update würde den wolfsworn auch schon sehr viel helfen! Ein CID müsste allerdings her wenn die ganzen "Synergien" bei denen irgendwas bringen sollen ;(


    Candy.Trash warum braucht dev host den (dringend?) living Warbeasts Fokus sollte ja im wild hunt sein. Ich finde es im Moment schade dass wild hunt quasi immer die schlechtere Wahl ist.

  • Sowas wie das Storm Division Update würde den wolfsworn auch schon sehr viel helfen! Ein CID müsste allerdings her wenn die ganzen "Synergien" bei denen irgendwas bringen sollen ;(


    Candy.Trash warum braucht dev host den (dringend?) living Warbeasts Fokus sollte ja im wild hunt sein. Ich finde es im Moment schade dass wild hunt quasi immer die schlechtere Wahl ist.

    Naja, dringend jetzt nicht, weil deren Problem im aktuellen Meta nicht zwingend Beschuss, sondern eher der überbordende Anti living tech ist.

    Gefreut hätten die sich trotzdem darüber und die Warbeasts die man in der Liste dabei hat, hätten sich auch gefreut. Wenns nämlich nicht grad Ghetorix ist, waren die Biester in der Liste normalerweise eher schwach auf der Brust.


    Bei der Steine Liste ist er halt klar raus, denn der Dmg und reach buff ist ja schon sein Verkaufsargument.


    Wild Hunt wäre er interessant, aber die Wolf Sworn sind halt leider grausam schlecht und die Biester nicht konkurrenzfähig. Das rettet auch sein Buff nicht. Ahja und ALLES in der Liste ist living und damit mal direkt 30% schlechter. Also, damit kommt man bei den Wolf Sworn quasi schon in Minusbereiche xD


    In Secret Masters hat er halt super viel Konkurrenz, die meisten Sachen die man dabei hat, sind schlichtweg nicht friendly Faction, Biester will man da oft eher Steine mitnehmen oder halt den Raptor, aber dann bezahlt man 10-12 Punkte, um dem Raptor situativ +2 Pow zu geben. Wenn der in den Nahkampf geht. Was er eigentlich nicht will, wenns nicht unbedingt sein muss.


    Vielleicht packe ich den in die cheesy Variante von meiner Tanith Secret Masters Liste, in der ich Loki spiele, aber ernst gemeint ist das eigentlich nicht.


    Mein Ansatz für den wäre gewesen, ihm 3 Fury und TK zu geben, also nur 1 TK pro Runde. Aber das kann man halt leider wegen dem Death Archon nicht machen, dann hat man diese dumme Interaktion ja in jedem Circle Game.

  • HORDES 0 Level Warlocks: Thagrosh Hellborne - Privateer Press
    by Faye Reppas Leading up to the release of five early iterations of some of the most powerful warlocks in Immoren, we’re showcasing each of the rule sets…
    home.privateerpress.com


    Thagrosh Hellborne

    Legion Blighted Ogrun Solo

    Thagrosh 0


    SPD STR MAT RAT DEF ARM CMD FUR

    5 9 7 5 14 17 8 5


    FA: C


    Point Cost: 5


    Base Size: Medium


    Damage: 8


    Thagrosh 0

    Tough


    Athanc – Immediately after leeching, this model gains up to its FURY in fury points. It cannot exceed its FURY in fury points as a result of Athanc.


    Lesser Warlock – This model is not a warlock but has the following warlock special rules: Battlegroup Commander, Fury Manipulation, Healing, Spellcaster, and Transferring Damage. This model must have at least one warbeast in its battlegroup at the start of the game.


    Rapid Mutation – At the beginning of this model’s activation it may spend 1 fury point plus 1 fury point for each Rapid Mutation special rule it has gained this game to gain one of the following special rules for the remainder of the game. It can gain each rule once per game.


    - Defiant Rage – When this model is damaged by an enemy attack, after the attack is resolved this model gains +2 STR and ARM for one round.

    - Draconic Mastery – Once per activation, this model can cast the animus of a friendly Faction warbeast in its control range without spending fury.

    - Ethrunbal’s Guidance – While in this model’s control range, models in its battlegroup can reroll missed attack rolls. Each attack roll can be rerolled once as a result of Ethrunbal’s Guidance.


    Weapons

    Skinning Knife [1x]

    Melee Rng: 1 POW: 2 P+S: 11


    Weapon Master


    Spells Cost RNG AOE POW DUR OFF

    Blight Burst 3 10 4 13 RND Yes


    The AOE remains in play for one round. While in the AOE, enemy non-warcaster models cannot spend focus points, be used to channel spells, or be forced.


    Fog of War 3 Self Ctrl – UP No


    Models gain concealment while in the spellcaster’s control range.


    The big ability on his card is Rapid Mutation, which allows Thagrosh to change and adapt based on whatever the situation demands. Often your first turn with Thagrosh will be focused on casting Fog of War and spending 1 fury to gain Defiant Rage or Draconic Mastery. Defiant Rage gives Thagrosh some additional resilience—remember, a warlock is still considered “damaged” even if they transfer all the damage they take from an attack to one of their warbeasts.



    Pretty sure that doesn’t feel super-great…


    Draconic Mastery, on the other hand, is all about increasing the efficiency of your warbeasts. The ability to cast an animus for free for the rest of the game is already a powerful ability, yet Draconic Mastery takes it a step further, allowing Thagrosh to utilize any friendly Faction warbeast’s animus, whether that model is in his battlegroup or not. Picking up Draconic Mastery first means Thagrosh will be playing a supporting roll for the first couple of turns.


    During your second turn, depending whether you are playing Thagrosh defensively or offensively, you’ll pick up another rule, which might be Ethrunbal’s Guidance. This really makes Thagrosh and his warbeasts shine, giving them help hitting models. After the second turn, you will either have a powerful counterpunch piece ready to mix it up or a hard-to-remove support solo.


    Athanc, as is not always the case for Thagrosh’s other incarnations, really does a ton of work for this model. It allows him to take a very small battlegroup—often either just a Mekanoshredder or a Raek, depending on how aggressively you’re playing him. Since he always has access to all 5 of his fury, he can always gear up with Rapid Mutation or start mixing it up once he’s needed.


    Thagrosh will be playable in Primal Terrors as he is a blighted ogrun, but he will also be called out in Orcales of Annihilation. In Oracles, Beast Mistress solos will be replaced with Solos with Battlegroup Commander so as to allow both Thagrosh 0 and the Beast Mistress into the theme.

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